Ile trwa pozycjonowanie strony lub sklepu?
Przede wszystkim należy zaznaczyć, że pozycjonowanie to proces ciągły. Prace związane z SEO nie kończą się nigdy. Od ich systematyczności i natężenia zależy sukces w postaci lepszych pozycji w wynikach wyszukiwania Google. W bardzo dużym uproszczeniu można jednak przedstawić pewien schemat czasowy pozycjonowania w podziale na rodzaj pozycjonowanego serwisu.
Czas wypozycjonowania strony lokalnej
Jest to forma stosunkowo szybka w pozycjonowaniu. Po dobrym audycie SEO, optymalizacji i podlinkowaniu efekty udaje się uzyskać już po kilku tygodniach. Nie oznacza to, że prace można wówczas przerwać.
W przypadku fraz lokalnych często zdarza się, że pozycje opierają się o Google Maps. Pozycjonowanie więc, oprócz „standardowych” wyników organicznych musi zapewnić odpowiednie wsparcie wynikom w Google Moja Firma (Google Maps). W praktyce wyniki w obu tych miejscach mieszczą się w ramach jednego pozycjonowania, jednak wymaga to odpowiedniego podejścia do tematu.
Ważną kwestią w przypadku pozycjonowania regionalnego jest również wielkość miasta lub regionu. W przypadku mniejszych obszarów pozycjonowanie jest łatwiejsze, szybsze i tańsze. Natomiast większe regiony (np. miasto Warszawa) wymaga większego nakładu finansowego oraz czasowego.
Więcej o pozycjonowaniu lokalnym: pozycjonowanie lokalne
Zasięg ogólnopolski – na ile muszę uzbroić się w cierpliwość?
Praca na frazach ogólnych, czyli bez podziału na mniejsze miasta lub regiony wymaga większego nakładu pracy. Duży obszar, np. cała Polska, to równocześnie większa konkurencja. Nie da się rozciągnąć pierwszej strony wyników o dodatkowe pozycje – to zawsze jest +/- 10 miejsc, o które walczymy. Nasz sukces oznacza porażkę innej firmy. Dlatego na tym polu często można spodziewać się zażartej konkurencji – zwłaszcza w popularnych, obleganych tematykach.
Efekty w tym przypadku to często długie miesiące. W zasadzie od pierwszych kilku / kilkunastu dni można obserwować pierwsze efekty pozycjonowania. Jest to ogólny wzrost widoczności (najpierw rosną łatwiejsze frazy) oraz zwiększony ruch z wyszukiwarki. Wejście na wysokie miejsca fraz trudniejszych następuje jednak później – często po kilku lub nawet kilkunastu miesiącach sukcesywnej pracy.
W tym przypadku kluczowa jest cierpliwość i założenie sobie od samego początku realnego horyzontu czasowego.
Ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego?
Od dłuższego już czasu SEO dla sklepów internetowych powinno opierać się o pozycjonowanie e-commerce jako całości. Nie realizuje się już strategii wybierania ściśle określonej listy fraz i pozycjonowania tylko jej. Działania SEO powinno realizować się kompleksowo, pozycjonując zarówno łatwe, mało popularne zapytania (np. nazwy produktów, long tail) jak i trudniejsze frazy (np. nazwy kategorii, ogólną branżę sklepu).
Najczęściej łatwe frazy, czyli tak zwany długi ogon (long tail) udaje się bardzo dobrze wypozycjonować dzięki przemyślanej strategii optymalizacji sklepu oraz budowy contentu. Trudniejsze frazy muszą być odpowiednio wspierane działaniami związanymi z budową linków przychodzących do sklepu.
Dobrze realizowana strategia pozycjonowania pozwala uzyskiwać zauważalne rezultaty już po kilku tygodniach pracy SEO. Widoczny jest wówczas wzrost ruchu, sprzedaży oraz widoczności w wynikach wyszukiwania.
Osiągnięcie pełnych rezultatów, czyli wskoczenie na wysokie miejsca wyników na trudniejsze frazy wymaga jednak uzbrojenia się w cierpliwość. W zależności od trudności branży od kilku do kilkunastu miesięcy.
Więcej o SEO dla sklepów: pozycjonowanie sklepów internetowych
Masz pytania do artykułu?
Chętnie rozwiejemy Twoje wszystkie wątpliwości.
Dane kontaktowe
Nasze biuro:
Dane firmowe:
Mariusz Lach Media Premium
ul. Tulipanowa 3/14
58-260 Bielawa
NIP: 882-196-32-12
REGON: 021349396