Podobnie jak w przypadku wielu innych pytań z dziedziny IT nie da się w sposób jednoznaczny na nie odpowiedzieć. Powszechnie uważa się, że otworzenie sklepu internetowego to czynność prosta, niewymagająca dużego wkładu finansowego na start. Czy jest tak rzeczywiście? Poniżej przedstawimy 2 modele, w których można budować sklepy e-commerce. Pierwsza z nich to sklep dedykowany, druga zaś to model SaaS, czyli w abonamencie miesięcznym lub rocznym.
Na dedykowane rozwiązania w zakresie przygotowania sklepu internetowego powinien decydować się Przedsiębiorca, który ma już doświadczenie w e-handlu. Wynika to z tego, że rozwiązanie to jest kosztochłonne na samym początku, a właściciel takiego sklepu powinien mieć wiedzę na temat tego jak sklep docelowo ma wyglądać i funkcjonować. Bez odpowiedniego doświadczenia wiele rozwiązań może zostać stworzonych w niewłaściwy sposób. Sama wizja tego jak ma wyglądać Twój e-commerce to za mało. Musisz poznać rynek, swoją konkurencję i przede wszystkim Twojego Klienta, ponieważ to właśnie dla niego tworzony jest sklep.
suma: ok. 19 000 – 21 000 zł netto
czas wdrożenia: 1-3 miesiące.
Samo stworzenie sklepu to tak naprawdę punkt wyjścia. Należy jeszcze doliczyć późniejsze wsparcie techniczne w razie problemów. W przypadku rozwiązań dedykowanych pytanie nie brzmi czy, a kiedy nastąpi pierwsza awaria, nad którą pochylić będzie się musiał programista. Nawet najlepiej wykonany sklep wymaga poprawek od czasu do czasu. Szacunkowy koszt utrzymania sklepu pod względem technicznym, zakładając, że koszt rbh programisty to 120 – 150 zł netto, można oszacować na 400-600 zł netto miesięcznie. Koszt nie zakłada większych modyfikacji, a jedynie naprawa błędów bieżących.
Jest to zdecydowanie lepsza opcja dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z e-commerce. Rozwiązanie to nie daje tak dużego pola do manewru jeśli chodzi o wygląd, funkcjonalność czy optymalizację jak rozwiązanie dedykowane, jednak ma dużo zalet. Jest to rozwiązanie szybsze we wdrożeniu, tańsze i dające pełną kontrolę nad kosztami. W samym abonamencie bowiem znajduje się już asysta techniczna, która naprawi Twój sklep w razie nieoczekiwanych problemów.
suma startowa: ok. 6 500 zł netto
dodatkowa opłata coroczna: 2 500 – 4 000 zł netto
czas wdrożenia: 3-6 tygodni.
Warto w tym przypadku zauważyć, ze lwią częścią kosztów jest wprowadzenie produktów. Samo stworzenie, włączenie sklepu to koszt ok. 2 000 – 2 500 zł.
Kluczowe przy podjęciu decyzji jest dokładne przeanalizowanie Twoich potrzeb. W zdecydowanej większości przypadków, startując z e-handlem wystarczający jest sklep w abonamencie SaaS. Przemawia za tym prostota, niska bariera wejścia i szybkość przygotowania. Jeśli natomiast wiesz, że Twój sklep wymaga nietuzinkowych rozwiązań i zamierzasz w najbliższym czasie rozszerzać działalność to warto zastanowić się nad wersją dedykowaną.
Pomożemy Ci rozwijać biznes w internecie w spośób kompleksowy, lub wykorzystując jedną z poniższych usług, której akurat potrzebujesz.
Kompleksowe wsparcie online dla Twojego biznesu – od strategii po realizację i ocenę wyników.
Skuteczne kampanie Google Ads oparte o dane. Zamów darmowy audyt konta.
Bezpieczne, sprawdzone metody pozycjonowania zwiększające widoczność w wynikach wyszukiwania.
Stosujemy zaawansowane rozwiązania z dziedziny AI, aby ulepszać i przyspieszać procesy.