Pozycjonowanie to usługa, która trwa przez cały czas. Nie da się zrobić skutecznego SEO w sposób jednorazowy. Można oczywiście wykonywać części składowe pozycjonowania w sposób jednorazowy – np. w przypadku audytu SEO czy doraźnych działań content marketingowych czy linkbuildingu. Nie da to jednak długoterminowego wzrostu pozycji, a o takiej sytuacji mówimy w przypadku skutecznego przeprowadzania procesu pozycjonowania. Dlatego usługa pozycjonowania, z racji ciągle wykonywanych czynności rozliczana jest na zasadzie stałego abonamentu miesięcznego.
Konieczność ciągłej pracy nad pozycjami generuje koszty, które musimy ponosić. Nie są to koszty jednorazowe, a powtarzające się, miesięczne wydatki. Zmienność algorytmu wyszukiwarki Google ™ powoduje, że nasza praca odbywa się przez cały czas. Wykonane dziś czynności mogą okazać się niewystarczające w perspektywie zmian w nadchodzących tygodniach czy miesiącach. Dlatego tak istotne jest, abyśmy cały czas trzymali rękę na pulsie i dostosowywali działania do zmieniających się wyników wyszukiwania.
Przed rozpoczęciem współpracy SEO dokładnie wycenimy usługę, przedstawiając Ci dokładnie z czego wynika dany budżet. Co warte podkreślenia jest to budżet całkowity, nieprzekraczalny – masz więc pewność, że Twoje koszty pozycjonowania będą stałe i przewidywalne. Po naszej stronie leży ryzyko tego, że zmiany algorytmiczne wymuszą dodatkową pracę, której nie zakładaliśmy w naszym kosztorysie. W takim wypadku wszystkie koszty dodatkowe pokrywane są przez nas.
Reasumując w ustalonym, nieprzekraczalnym budżecie miesięcznym możesz oczekiwać od nas wzrostu widoczności Twojego biznesu bez ponoszenia dodatkowego ryzyka lub nieoczekiwanych kosztów.
Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta. W zakres usługi SEO wchodzi kilkadziesiąt czynności, które należy wykonać, aby wynik był zgodny z oczekiwaniami. W każdym przypadku czynności te wykonuje się z różnym natężeniem, a to wpływa bezpośrednio na wycenę całego procesu. W dużym skrócie na wycenę dobrego pozycjonowania wpływa:
Te oraz inne aspekty mają kluczowe znaczenie w wycenie usługi. W przypadku przyzwoitej strony internetowej, z kilkuletnią domeną, przy średniej konkurencji i pozycjonowaniu regionalnym (np. kilka miast z okolicy do 50 k mieszkańców) koszt pozycjonowania rozpoczyna się od kilkuset złotych (najczęściej 700-900 zł miesięcznie).
W przypadku fraz, które są nakierowane na ściągnięcie Klientów z całej Polski koszt ten rośnie proporcjonalnie do trudności fraz. Zazwyczaj budżety w takim przypadku rozpoczynają się od ok. 2000 zł netto miesięcznie.
Pomożemy Ci rozwijać biznes w internecie w spośób kompleksowy, lub wykorzystując jedną z poniższych usług, której akurat potrzebujesz.
Kompleksowe wsparcie online dla Twojego biznesu – od strategii po realizację i ocenę wyników.
Skuteczne kampanie Google Ads oparte o dane. Zamów darmowy audyt konta.
Bezpieczne, sprawdzone metody pozycjonowania zwiększające widoczność w wynikach wyszukiwania.
Stosujemy zaawansowane rozwiązania z dziedziny AI, aby ulepszać i przyspieszać procesy.