Czy opłata za pozycjonowanie jest jednorazowa czy miesięczna?
Pozycjonowanie to usługa, która trwa przez cały czas. Nie da się zrobić skutecznego SEO w sposób jednorazowy. Można oczywiście wykonywać części składowe pozycjonowania w sposób jednorazowy – np. w przypadku audytu SEO czy doraźnych działań content marketingowych czy linkbuildingu. Nie da to jednak długoterminowego wzrostu pozycji, a o takiej sytuacji mówimy w przypadku skutecznego przeprowadzania procesu pozycjonowania. Dlatego usługa pozycjonowania, z racji ciągle wykonywanych czynności rozliczana jest na zasadzie stałego abonamentu miesięcznego.
Dlaczego opłata za pozycjonowanie jest abonamentowa?
Konieczność ciągłej pracy nad pozycjami generuje koszty, które musimy ponosić. Nie są to koszty jednorazowe, a powtarzające się, miesięczne wydatki. Zmienność algorytmu wyszukiwarki Google ™ powoduje, że nasza praca odbywa się przez cały czas. Wykonane dziś czynności mogą okazać się niewystarczające w perspektywie zmian w nadchodzących tygodniach czy miesiącach. Dlatego tak istotne jest, abyśmy cały czas trzymali rękę na pulsie i dostosowywali działania do zmieniających się wyników wyszukiwania.
Przed rozpoczęciem współpracy SEO dokładnie wycenimy usługę, przedstawiając Ci dokładnie z czego wynika dany budżet. Co warte podkreślenia jest to budżet całkowity, nieprzekraczalny – masz więc pewność, że Twoje koszty pozycjonowania będą stałe i przewidywalne. Po naszej stronie leży ryzyko tego, że zmiany algorytmiczne wymuszą dodatkową pracę, której nie zakładaliśmy w naszym kosztorysie. W takim wypadku wszystkie koszty dodatkowe pokrywane są przez nas.
Reasumując w ustalonym, nieprzekraczalnym budżecie miesięcznym możesz oczekiwać od nas wzrostu widoczności Twojego biznesu bez ponoszenia dodatkowego ryzyka lub nieoczekiwanych kosztów.
Ile kosztuje dobre pozycjonowanie strony?
Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta. W zakres usługi SEO wchodzi kilkadziesiąt czynności, które należy wykonać, aby wynik był zgodny z oczekiwaniami. W każdym przypadku czynności te wykonuje się z różnym natężeniem, a to wpływa bezpośrednio na wycenę całego procesu. W dużym skrócie na wycenę dobrego pozycjonowania wpływa:
- strona WWW, którą będziemy pozycjonować (jej optymalizacja, zawartość),
- wiek Twojej domeny,
- konkurencyjność branży – czyli jak dużo firm jest Twoimi bezpośrednimi konkurentami w wynikach Google ™ (jak wiele firm musimy przeskoczyć),
- zakres terytorialny pozycjonowanych fraz – czy jest to Twoje miasto, region, cała Polska,
- dostępny budżet na działania.
Te oraz inne aspekty mają kluczowe znaczenie w wycenie usługi. W przypadku przyzwoitej strony internetowej, z kilkuletnią domeną, przy średniej konkurencji i pozycjonowaniu regionalnym (np. kilka miast z okolicy do 50 k mieszkańców) koszt pozycjonowania zamyka się w kilkuset złotych (najczęściej 500-800 zł miesięcznie).
W przypadku fraz, które są nakierowane na ściągnięcie Klientów z całej Polski koszt ten rośnie proporcjonalnie do trudności fraz. Zazwyczaj budżety w takim przypadku zaczynają się od ok. 1200 – 1500 zł netto miesięcznie.
O dokładną wycenę możesz poprosić w tej zakładce: pozycjonowanie.
Każdą stronę wycenić jednak należy indywidualnie, dlatego wymienione koszty traktować należy bardzo szacunkowo!
Masz pytania do artykułu?
Chętnie rozwiejemy Twoje wszystkie wątpliwości.
Dane kontaktowe
Nasze biuro:
Dane firmowe:
Mariusz Lach Media Premium
ul. Tulipanowa 3/14
58-260 Bielawa
NIP: 882-196-32-12
REGON: 021349396