Czy audyt SEO jest dodatkowo płatny?
Przygotowanie się do pozycjonowania powinno być poprzedzone wnikliwym audytem SEO. Jest to swojego rodzaju „przegląd strony”, który ma wskazać błędy i niedociągnięcia warte wyeliminowania. Dobrze przygotowany audyt SEO pozwala skrócić czas pozycjonowania, obniżyć koszty i skutecznej wybić się ponad konkurencję w wynikach.
Bezpłatny audyt SEO w ramach pozycjonowania
Jeśli współpracujesz z nami w ramach pozycjonowania Twojej strony internetowej lub w ramach Pełnej Obsługi to wówczas audyt jest w pełni darmowy. Jest to część obowiązków, które już dla Ciebie robimy (w ramach SEO), dlatego nie generuje to dla Ciebie żadnych dodatkowych kosztów.
Zakres prc z tym związanych ustalamy indywidualnie w trakcie współpracy. W przypadku mniejszych stron WWW przygotowaniu audytu jest bardzo proste i szybkie, natomiast w przypadku większych stron lub sklepów e-commerce przed rozpoczęciem tego typu prac musimy ustalić wiele szczegółów.
Płatny audyt SEO dla Twojej strony
Jeśli jesteś zainteresowany zleceniem nam samego audytu to chętnie go dla Ciebie wykonamy. Jego wielkość, czas przygotowania oraz cena uzależniona jest od wielkości i stopnia skomplikowania Twojej strony WWW. Zazwyczaj jesteśmy w stanie całość prac wykonać w ok. 10-14 dni roboczych. Szacunkowy koszt raportu to ok. 2000 – 4000 zł netto, ale cenę tę należy traktować bardzo poglądowo.
Co zawiera audyt SEO?
Im bardziej szczegółowy audyt tym lepiej dla Twojej strony. Oznacza to bowiem, że sprawdzone zostały wszystkie możliwe elementy, które mają wpływ na odbiór Twojej strony przez użytkownika (UX) oraz przez algorytm wyszukiwarki.
Najważniejsze elementy audytu on-site to:
- budowa adresów URL wewnętrznych,
- sprawdzenie contentu – rozkład, jakość, zagęszczenie słów kluczowych,
- duplikacja treści – wewnątrz i poza serwisem,
- tytuły i meta dane,
- struktura serwisu, nawigacja (menu, linki wewnętrzne),
- kanibalizacja, czyli wzajemnie „wykluczanie” się podstron,
- szybkość działania strony www oraz wydajność,
- bezpieczeństwo – sprawdzenie kodu / FTP pod kątem malware, wdrożenie poprawnie certyfikatu SSL,
- crawler budget – redukcja niepotrzebnego indexowania podstron niskiej jakości,
- ocena serwisu pod kątem UX,
- poprawne wdrożenie i konfiguracja narzędzi Google Analytics, Google Search Console.
- + sporo mniej istotnych, ale również ważnych elementów technicznych.
Najważniejsze elementy audytu off-site to:
- ilość linków prowadzących do analizowanego serwisu (ilość backlinków),
- jakość backlinków,
- rozkład anchorów,
- przyrost linków w czasie (sprawdzenie ich dynamiki),
- ogólna ocena profilu linków,
- widoczność strony w wynikach Google,
- analiza Google Analytics pod kątem ilości i jakości ruchu.
Co jest potrzebne, aby przygotować audyt?
Przygotowanie raportu wymaga dostępu do kilku narzędzi, których używasz przy swojej stronie. Chodzi o Gogole Analytics oraz Google Search Console. Jeśli nie używasz tych narzędzi to konieczne będzie ich założenie. Przede wszystkim istotny jest dostęp do Google Search Console – znajdziemy tam sporą porcję danych technicznych, które pozwolą na pełne przygotowanie audytu.
Mile widziany jest również dostęp do FTP i do systemu zarządzania stroną (jeśli takowy istnieje). Pomaga to w dokładniejszym zdiagnozowaniu problemów i wskazanie możliwych rozwiązań. Bez tych dostępów nie będziemy w stanie nakreślić dokładnych zmian możliwych do wprowadzenia.
Jakich narzędzie używa się do audytu SEO?
Lista narzędzi, z których na co dzień korzystamy w przypadku pozycjonowania i tworzenia audytów przedstawia poniższa lista:
- Google® Analytics,
- Google® Search Console,
- Google® Page Speed Insight,
- Senuto.com,
- Semstorm.com,
- Majesticseo.com,
- Ahrefs.com,
- Website Auditor,
- Clusteric,
- Surfer SEO.
Jeśli jesteś zainteresowany profesjonalnym audytem to zapraszamy do zakładki Audyt SEO.
Masz pytania do artykułu?
Chętnie rozwiejemy Twoje wszystkie wątpliwości.
Dane kontaktowe
Nasze biuro:
Dane firmowe:
Mariusz Lach Media Premium
ul. Tulipanowa 3/14
58-260 Bielawa
NIP: 882-196-32-12
REGON: 021349396