Co to jest Google Maps?

Google Maps to integralna część wyników organicznych serwowanych przez wyszukiwarkę Google. Jej zadanie jest proste – ma dostarczyć nam możliwie najwięcej przydatnych informacji o firmach, których poszukujemy na danym obszarze.To krótka odpowiedź na pytanie co to jest Mapa Google, jednak samo działanie i korzystanie (od strony klienta i oferenta) z map już takie proste nie jest.
Wyniki organiczne z Google Maps

Czy w Google Maps może być każda firma?

Generalnie nie ma ograniczeń co do utworzenia wizytówki swojej firmy – każda firma może być na mapach Google. Cała usługa jest darmowa i można ją założyć samodzielnie na tej stronie Google Moja Firma: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/ Osobną kwestią jest odpowiednie dodanie wpisu. Pisząc “odpowiednie” mam na myśli takie, które umożliwi rzetelną, szeroką prezentację Twojej firmy w regionie. Ta czynność wymaga wiedzy oraz doświadczenia i mieści się w usłudze pozycjonowania lokalnego jakie wykonujemy.

Z jakich elementów składają się Mapy Google?

co to jest Google maps

Lewa część Map Google to wyszukiwarka firm oraz ich lista gdzie znajdują się szczegółowe informacje (nazwa, ocena, kategoria, dane kontaktowe, odnośniki do Witryny czy jak dojechać). Środkowa cześć to sama mapa, z możliwością nawigacji przez Street View.

Usługa jest bardzo popularna tak w Polsce jak i na całym świecie. W naszym kraju korzysta z niej miesięcznie ok. 10 000 000 osób!

Co zrobić aby podnieść pozycję w Google Maps?

  1. Zweryfikuj swoją firmę w Google Maps: Upewnij się, że Twoja firma jest zweryfikowana w Google My Business. To podstawowy krok, który zwiększa widoczność i wiarygodność firmy.
  2. Maksymalnie uzupełnij wizytówkę: Uzupełnij wszystkie dane o swojej firmie, takie jak nazwa, adres, godziny otwarcia, numer telefonu i kategoria działalności. Im więcej informacji podasz, tym będzie to lepiej ocenione i wizytówka może zająć wyższe miejsce.
  3. Zdobywaj rzetelne opinie klientów: Zachęcaj swoich klientów do zostawiania pozytywnych, rzetelnych opinii o Twojej firmie. Wysoka ocena i liczne recenzje mogą znacząco wpłynąć na pozycję Twojej firmy.
  4. Publikuj aktualizacje i posty: regularnie aktualizuj informacje o swojej firmie i publikuj posty na Google My Business. To pokazuje, że Twoja firma jest aktywna i zaangażowana oraz przez cały czas działa.
  5. Uzupełniaj zdjęcia i multimedia: Dodawaj zdjęcia i filmy, które prezentują Twoją firmę. Wizualne treści przyciągają uwagę i mogą zwiększyć zaangażowanie użytkowników.
  6. Rób lokalne SEO bez względu na Mapkę: Optymalizuj swoją stronę internetową pod kątem lokalnych słów kluczowych. To pomoże w lepszym pozycjonowaniu zarówno w wynikach wyszukiwania, jak i w Google Maps.
  7. Pozyskuj linki zwrotne: Buduj wartościowe linki zwrotne do swojej strony internetowej. Linki z innych wiarygodnych stron mogą poprawić autorytet Twojej firmy w oczach Google.
Zobacz w czym możemy pomóc

Potrzebujesz pomocy w internecie?

Pomożemy Ci rozwijać biznes w internecie w spośób kompleksowy, lub wykorzystując jedną z poniższych usług, której akurat potrzebujesz.

Pełna obsługa internetowa

Kompleksowe wsparcie online dla Twojego biznesu – od strategii po realizację i ocenę wyników.

Obsługa kampanii Google Ads

Skuteczne kampanie Google Ads oparte o dane. Zamów darmowy audyt konta.

Pozycjonowanie SEO

Bezpieczne, sprawdzone metody pozycjonowania zwiększające widoczność w wynikach wyszukiwania.

AI – Sztuczna inteligencja

Stosujemy zaawansowane rozwiązania z dziedziny AI, aby ulepszać i przyspieszać procesy.